Ermiş – Halil Cibran

Henüz uykunun en tatlı yerinde kalanlar ve düşünemeyenler için yazılmış bir kitap diye düşünüyorum. Hikayeleştirme şekli kötü öğrentici bir metin olarak yazılmış olsa dahi ben kafası çalışmayan adamlara hitap ediyorum diyor sayın Halil Bey. Diğer kitaplarını okumadığım için yazarlığına bir laf etmek istemiyorum fakat son sayfada ölüyorum diye bu kadar bas bas bağırmaya gerek yoktu son üç sayfa yerine ver son cümleyi geç. Başlıklar içerisinde katılmadığım yorumlar da var fakat gerek duymadım burda not almaya. Biraz da erdemli insan nasıl olmalıyı yaratıcı ile bağdaştırarak yazmaya çalışmış bunda doğayı kaynak göstererek betimleme ve tasnifler yapmış iyi güzel de hem sıkıcı hem de çok basit be abi. Bir aylık ramazan programlarında bile bunun üzerinde çıkıyolar yani. Sanat toplum içindir her insan yaratıcının bir parçasıdır mesajlarını aldık işte bir delil ya da örnek istiyorsanız çevrenize bakmanız yeterli filan baya bunlar üzerine işlenmiş geçmiş kitap. Burda asıl anlatılan bu abimiz gözlem yeteneğine güveniyor, bi çok kafası çalışan insan gibi gözlemler yapmış ve burdan çıkarmış olduğu sonuçları çeşitli kavramlar altında açıklamaya çalışmış. Yani çomarlar okusun fakat her yazılanada katılmasın fakat beyinlerine not etmeleri gereken güzel anekdotlar da var.

Mezbaha 5 – Kurt Vonnecut

Nasıl bir kitap diye okuyan 130 dan sonra okumaya başlasa tüm kitaba hakim olur zaten bi iki gün daha yormasın kendini. Neden mezbaha 5 derken aklıma akrep nasıl bir burçtur şarkısı geldi. Vesaire. Güzel kitap be. İlk başlarda olay akışını olay örgüsünü takip edemedim baya mal mal okudum sonra dedim ki harbi malsın. Günlere yayarak okuyunca unuttum bazı yerleri unutmamak gerekiyormuş ulan bu öncede bi yerde geçiyodu be deyip hatırlamayınca üzülüyor insan onun için hafıza önemli aga o da bende yok tabi. Vesaire. Ortasında savaşın geçtiği bir hayat ve bir hayal Mezbaha 5 :)) Bu kitapla biraz daha tatmin oldum zira bunlar kitap yazıyorsa bende yazarım lan diye atara kalkıp kitap filan yazacaktım. Kuşlar ötüyor kitap bitiyor vesaire. Uykusunda şizofren olmak nedir onu çözemedim bak baboli yoksa bn mi öyle algıladım olayı emin değilim. Ha ben hala zamanda yolculuk yaptığına inananlardanım öyle daha çekici bazı sahneler. Ulan bni de öyle bi savaşa soksanız bn ölürdüm heralde zaten göbeğimde var hepsi bir yana Almanyanın da Amerikanın da İngilterenin de taaaaaaaaaaaa geçmişini geleceğini ulan bitirdiler bizi be Allah tan Ruslar var yirim onları bide güney Amerika tabi bunlar güzel insanlar neyse kitaptaki konumuz bu değil amaçtan sapmayalım gerçi sapsak ne olur adam meme çizmiş kitapta daha ne yapsın. Kitabın özeti de bul zengin şişko bi hatun hayatını yaşa ama dergiden 31 olmaz o ne amk kaç yaşında adamsın yakışıyor mu her neyse zengin hatun şart valla deli meli aldı adamı paşalar gibi yaşadı keşke az da aklı olaydı gerçi aklı olan o hatunu alır mı bilmiyorum da parasızlık babacım yani nabacan şerefinle ölecen mi bi patates soyacağına dizerler kurşuna. Ya bu kitabı okuyanlar acaba 30 tane rus hatunu sikemeden bombaladılar ya orada bi üzüldü mü acaba heder oldu karılar diye ulan ağza bak ne pis konuştum neyse ben bi şevişip geliyorum bays

11.22.63

İyi bir bilim kurgu okuyucusu ve izleyecisi olmadığım için teknik ve kurgu bakımından tatmin edici pek bir şey söylemem mantıklı değil. İzleyici gözüyle ise bu kadar önemli tarihsel bir olayın Stephen King tarafından yazılması ve dizi olarak pazarlanma şekli oldukça tatmin edici geldi. Belgesel tadından çıkarak bir ajan edasıyla olayın içinde yer olmak bnce harikaydı. soluksuz tam gün heyecan ve merakla izledim. Eskilerden yansıma kıyafetler danslar arabalar mekanlar çok çok ayrı bir lezzet kattı. Hatta bir Türkiye eleştrisi de yaptım 60 larda Amerika yolları ve binaları böyle ise kat edilmesi gereken bir hayli yolumuz olduğunu açıkça gözler önüne seriyor gözrüyoruz ki dizideki sosyal gelişme şu an Türkiye’deki büyükşehirlerden daha iyi ki taşralar filan ülkemizde yalan. tabiki bunda diziyi referans aldığım için yanılma payım da oldukça yüksek. Diziye gelecek olursak suikasti bi çok yanıyla anlamlandırmaya çalışmış e boru değil adam King.. Geçişler bir türlü oturmadı ama sanki bir an önce karekteri öldürelim ya da şurdan şuraya atlayalım duyguyu düşünceyi betimlemeye gerek duymamış dizi daha çok bu duysal kısmı aşk ile yapmış ve adam arkadaşlık bağı başka bir tabir ile sosyal sermaye ile sürekli bir yırtma durumunda. karekter hem duygusal hem de işlediği cinayetlerden sonra bi şekilde atlatıyor. Danayı öldüremeyecek kadar naifken adam öldürdükten sonra adam akıllı bi travma bile yaşamıyor. Dizi suikast ve aşk muhabbeti arasında gittiği için bu tarz duygusal boşlukları daha hafife almış bu da gerçekçiliği yitirmiş hissettirdi. Kitap nasıl bilmiyorum tabi okuyunca sorun nerede anca o şekilde çıkarabiliriz. Komünizm vurgusu yapılması ve manifestoyu verirken bu doğruları söylüyor diye laf çakması güzel yine komünist adamı yani suikastçiyi kütüphane de işe alırken bir hiyerarşi ve sınıfsal ezme durumunu görüyor olmak dikkatlerden kaçmayacak şeylerdi. Sokak felsefesi yaparsak da geçmişle ne kadar kavgamız olursa olsun onu geri çevirmek bize iyilik yerine kötülük de getirebilir mesajı vermiş. İste hatalar tecrübedir işte hayırlı olan belki öyle olmasıdır gibi muhabbetler de var. Stephen suikasti bu şekilde kuvvet ve muhtemel görüp çözmüş

Yüzüklerin Efendisi – Lord Of The Rings

Efsane film serisi ne denilebilir ki… Hiç kafa yormadan bölüm başı 4 saatten 12 saat her boş günlerde izlenebilir üzerine düşünülebilir ulan amına kodum git at artık şu yüzüğü diye saatlerce kafayı yedirtebilir duygusal bir bağ kurdurtan minnoşko bir film. Genel olarak yine iki zıt iyi ve  kötünün hatta saruman gibi iyi olanların kötü, ya da Boromir gibi niyeti kötü başlayıp iyiye yönelmesi klasik bir aksiyon ortamı hazırlıyor amma velakin işleniş kurgu harika vesselam. Ben bu seride ağaçların yok olması, sanayi toplumuna geçişi anlatışları ve buna yönelik eleştirisinden de etkinlemedim değil. Karanlık gökyüzü o sisli hava kötülüğün anlatımından ziyade fabri bacalarından çıkan dumanın her yanı karartması gibi hissettirdi özellikle de orkların çalışması modern zaman işçiliğinin alenen göstergesi gibiydi. Elfler harika varlıklar değiller mi ya klişe yapam mı elf gözlerini yediğim 🙂 o değil de insanları bu kadar sevmeyin be hani gerçi filmde de insanlar için ne yapılırsa yapılsın asıl baş iyinin hobitler olması sanki her insanın içindeki o küçük güzel insanın yansıması mıdır yoh la yok o kadar da minnoşko düşünmeye gerek yok şirinlermiş onlar şirinler iyi insan olursak hobitleri bile görebilirmişiz :))))) altın yüzüğüm kırıldı hey hüküm dağına düştü duruldu hey dediler frodo geliyor ince bellerim kırıldı .) ayrıkvadi dedikleri de fethiye saklıgöl kanyonu zaten 🙂 iuf fıstık gibi seriyi bu kadar yerel saçma bi noktaya getirdiğim yeter günaha giricem gandalf reis çarpacak şimdi

Bir Rüya İçin Ağıt – Requiem For A Dream

Anasını satayım bu da nesi. Kalbim hüzünle karışık gözlerimden yağdı amk. Bu bağımlılık filan değil aga bu kaçınılmaz sonumuz. Siyahi gardaşlarımın aşağılık psikolojisi içerisindeki durumunu yansıtmış. Bağımlılık odaklı film özellikle sadece uyuşturucu televizyon Vs değil modern zaman bağımlılıklarının insanı ailesinden ayırdığını net yansıtmış. Kitabı da güzel diyolar okumadım fakat aklımın bi köşesine not ettim. “herşey karmakarışık” duygularıyla hareket eden duygusal zekası yüksek olanlar çok kaptırmadan izlemesin. Üzüldüm lan valla üzüldüm yazık çocuklara uyuşturucu filan eyvallah da niye bağımlı oluyon niye satıyon oğlum hadi para buldun git iş güç kur ne işin var elin çomarlarıyla sonra kefalet filan derken gider para. Kızda çocuğa verecem diye içti sıçtı sonra Party Party. Ya işi gücü düzgün iyi aile çocuğu yok mu hadi yok desene çocuğa içme etme diye hep bu ergenler. Gerçi sende haklısın dünyanın amk. Doğru düzgün adam yok ki memlekette. Kadın efsaneydi ya o yaşlarda kadınlar da oluyor amk erkekleri kadınları ikinci plana atmayın sizinle değil kendi ile övünsün. İnsanlar bişeyleri başarmak zorunda değiller toplum tarafından saygı görmek beğenilmek zorunda da değiller onları aşağılık hissettirmek beceriksiz görmek ya da toplumdan dışlamak onları belirli bağımlılıklara sürüklemek hep gözlerinizin suçu. Toplumda var olabilmek için insan olmak yeterli mevki para beğeni değil. Bu biçim film yorumu amk Çağrı 😀

La Grande Bellezza

Çoğunlukla görsel şölen olduğu için bence kurgu zayıf kalmış. Şu 65 yaşında bir yazar ver işte buna yaz filan diyolar o da yazmak istiyor ama spoiler mükemmel güzelliği arıyor filan iki sevgilisi ölüyor ilk sex macerası milli olduğu zamana yönelik bi hikaye filan da vardı. Bu zengin entel gözüken tiplerin ne boktan ne iç acısı hayatı olduğunu filan da anlatmış fakat yalan değil roma sabah güneş batarken filan falan görsel olarak iyiydi aga. Amma bir sanat filmi demem reis basit kaçıyor sanatsal noktalar

The Lobster

Beklentim kadar yüksek değildi bi daha izlemem. Erkek üzerinden kurgulamışlar bide filmi her erkek bi kadını mutlaka tavlamalı yoksa hayvan gibi yaşar diyo 🙂 modern zamanın getirmiş olduğu yalnızlığa vurgu yapıyo da ortak noktalar çift olma çabası filan biraz manipülasyon da yok değil. Otelde kalmalar kaçmalar vs

Willard ve Onun Bowling Kupaları – Richard Brautigan

Brautigan; adam hunharca sevişti okuyucuyla, elimizi kolumuzu bağladı saatlerce soluksuz bir serüven yaşattı sonra tüm bu yaşattıklarına rağmen bi anda çekti gitti boşlukta kalakaldık. Zevkli bir rüya ya da heyecanlı geçen bir gecenin ardından yalnız uyanmak gibiydi… Hayatında beceriksizlikler yaşayan bir grup insanların sahip oldukları tek güçte ve beceride onu sonuna kadar sahiplenmesi ve o uğurda bir çok başarı elde edebiliyor olması da var gibi sanki

Olağanüstü Bir Gece – Stefan Zweig

Stefan Zweig sevmeyen insan oldukça azdır sanırım.. Ben hala Amok Koşucusu’nda kaldım herhalde ilk okuduğum o olduğu için olabilir yok yok amok iyiydi abi. Olağanüstü bir gece, açıkçası van gogh abimizin yıldızlı gece tablosu olduğu için kapağında dikkatimi çekmişti. Amma velakin Zweing’ın yazarlığına laf etmemekle birlikte konu pek hoşuma gitmedi. burdan sonrası yaldır yaldır spoiler ona göre: Abi bildiğin zengin vicdan rahatlatma sporunu çok iyi bir şey gibi okutturuyor dayı bize. ya o tarihlerde öyle miydi acaba filan diyorum da yok baba madem çok düşünüyorsun fakiri sat malını mülkünü, amk para verdim mutlu oldum para büyük yük sevinsin garibanlar bu nedir lan. bide ben insan oldum diye kendi sosyal tabakasını aşağılıyor gavat. babacım şu mevzuyu anladık dersin süpermanlik ama bu iş böyle olmaz. hayattan bir beklentisi ya da amacı olmayan insanlar başka insanlar için yaşamaya başlar, yani diğer insanların süpermani olmak ister. süper meni de olabilir neyse bu kötü şakayı yapmadım varsayalım. haliyle işte başkaları mutlu olunca bnde mutlu oluyorum, ay iyilik meleği miyim şapşik miyim ben filan durumları da oluyor. Ama üç kuruş ver dağıt yaşasın ben yoh baba öyle bi dünya senin verdiğin üç kuruş ile o anlık mutlulukla olacak iş değil vicdanın mutlu olsun işte lan dakika başı sadaka vereceğine işe al bi bok yap sat malını mülkünü işe yarasın aq. bide diğer parası olanları küçümsüyor filan ya kahpe nasıl sinir oldum lan sanki dünyayı kurtardın aq papucumun süpermeni. ha suç işlemenin ya da kuralların dışına çıkmanın vermiş olduğu haz ya da sıradan zenginliğin vermiş olduğu toplumsal rolün dışına çıkış güzel. insanların kukla gibi rol oynamayı bırakması kendini keşfetmeye çalışmasını alttan işlemiş e edebi yanı da babanın iyi yani bir suçun yasağın cezbediğciliği ya da verdiği hazzı da sevdim hissettim oruç oruç su içmeyi filan düşündüm 🙂 zenginlik kötü fakirlik zor sosyal sınıf sosyal sınıf nerde benim elma şekerim hadi öptüm.. ha sevdim seversinizde kendinizden bir sürü şey görürsünüz yaşarsınız gördükçe okumak istersiniz de bn böyle bitsin istemezdim sadece

Yabancı – Albert Camus

Dünyaya o kadar alıştık ki getirdiklerinin yanında götürdüklerini düşünmemeye başladık sonra da hiçbir şey düşünmemeye başladık. duygusuzadamlar* olduk. ruhumuz öyle sıkıntı içine girdi duygular hayat yaşantılarımız ve amacımız öyle karıştı ki toplumun ve sistemin taleplerini yerine getiremeyenler o güzel insanlar büyük bunalımlar yaşadı ve yaşıyor da. itildi dışlandı psikolojisi bozuldu darldı darlandı